måndag 1 juni 2009

Måndag

Grattis Björn och Clara till er 1:a placering i Malmö!

I fredags var vi och tävlade i Malmö... Vilken underbar tävlingsplats och vilket fint väder det var den kvällen!!!
MEN!!! Fy F vad nervös matte var. Frågade mig själv flera ggr under eftermiddagen . . varför man anmäler till tävling...

I alla fall kom vi dit till slut och ännu en gång så var där en snäll träningskompis vid namn Britt-Marie som filmade oss i alla momenten. Jag drog startnummer 1 av 10 startande, vilket ju inte kändes så upplyftande.

Nu till de olika momenten:

Moony klarade platsliggning helt perfekt.

Tandvisning....Ja, hon tycker det är sååå roligt att hälsa att hon knappt kan bärja sig

Linförighet: Kändes inte helt stabilt...När jag studerar filmen efteråt så märker jag att Moony reagerar var gång tävlingsledaren säger vart vi ska gå....och därmed också släpper fokus på vad vi håller på med (så nu får vi träna på det)

Läggande under gång. Helt perfekt. Hon är så duktig på det.

Inkallning: Super tempo, men hoppar upp en aning på mig när hon kommer in. (gör inget.....1 gång av 10 gör hon så)

Ställande under gång: Här var hon också bara så super duktig

Apport: Nja... Moony väldigt ofokuserad. Snusade men ville inte riktigt ta apporten först....Sen tyckte jag att hon fick hålla väldigt länge och gav ett dubbelkommando. (lite tugg - brukar hon aldrig göra).

Hopp hinder: Här var hon helt borta... stod och vädrade och lyssnade inte alls på vad jag sa. När jag kallade in så slog hon i rejält (har hon aldrig heller gjort innan, även om hon sitter för nära).. Men nu ska vi öva på att sitta lite längre ifrån.

Helhet: En åtta . . . mycket tjafs, stod där.... Fick inte riktig kontakt med hunden - måste vara därför. Men hellre att jag försöker bättra på kontakten än att skita i det och vara tyst....

Fick ihop 175 poäng....Ett första pris och på det blev det också en andra placering.....2 poäng ifrån vinnarens. Attans!!!!

Tack Magnus o Britt-Marie för ert stöd!!

Filmer kommer inom kort - men min skalle var inte helt OK efter helgens alla bravader.

4 kommentarer:

Björn & Clara sa...

Tjena
Det är ju jättebra poäng även om du inte är nöjd. Då blir det högre poäng framöver.

När det gäller hoppet ta ut avståndet i lugn o ro så att det inte blir för långt för då kanske hon får för sig att springa runt istället.
Vi önskar er en trevlig vecka.

Björn & Clara

Johanna, Extra & Jakita sa...

Så söt hon är Moony :-)

Tack för grattis och STORT GRATTIS till er med, det gick ju superbra för er!! Vi syns säkert på fler lydnadstävlingar, vi är anm. till Lomma. Ska ni också dit? Lycka till med träningen & fortsatt tävlande!!

Anonym sa...

Hej Nina!

Nej hon var väl inte den mest fukuserade hunden den kvällen i Malmö. Men ni fick 175p o en 2:a placering vilket tyder på att ni är jäkligt duktiga trotts en lite sämre dag på jobbet.

Må väl!

// Magnus

Johannna igen sa...

Japp, vi är också anmälda till Silla lydnaden i skanör-falsterbo så om inte annat så ses vi där? :-)

Det ser vi fram emot!