måndag 9 november 2009

Måndag 091109

Matte Nina har haft lite semester från "bloggen". Men vi tränar på en hel del ändå trots det gråa vädret.

Den 24/10 var det klubbtävling nere på klubben.
Vi ställde upp i lydnadsklass 2 för att se var vi stod.

Moment ej i ordning:::

Inkallkning med ställande har ju inte alls funkat på håll..... så här tog matte i och flyttade fram ena foten för att jag verkligen skulle stanna.... Det var synd! För jag gjorde det klockrent...och tack vare det steget så nollade vi momentet.

Fjärren sitter inte heller ännu.... Så här ställde sig matte upp på tå för att jag skulle sitta upp från ligg...... Och när matte sedan gick ner på hela foten igen så trodde jag att jag skulle lägga mig igen. Så kan det gå.... Jag klarade i alla fall att göra ett sitt och ett ligg ganska hyfsat. Vi tränar vidare.

Fritt följ gick OK.
Läggande under gång - gick kanon
Apport gick också mycket bra
Hopp / sitt - helt OK
Rutan - helt fantastiskt faktiskt. Matte tog i lite väl mycket med armarna när jag skulle ställa mig ute i rutan för att jag inte skulle hitta på ngt annat.....men jag stod i princip redan mitt i rutan!!!!! Vi var faktiskt de enda som klarade rutan i tvåan... Kändes helt underbart.

Vad har vi mer då i tvåan.

Jo, liggande i grupp med gömd förare - kanon. Har säkert glömt ngt, men vi tränar på som sagt.

Totalt fick vi ihop 158,5 poäng..(ett andra pris).... (1,5 p från första pris) Men vi fick en 1:a placering på det denna dagen... OCH det kändes bara helt jätte bra.


Så får vi se hur det går på de tävlingar som vi har anmält oss till innan årets slut.
Kanske kan vi få ihop det.

Synes på apellplan vänner!!!!

Inga kommentarer: