måndag 31 maj 2010

Läääänge sedan......








Det var ett tag sedan jag skrev här.




Gjorde min första tävling för året i fredags... Kvällstävling i Malmö.


Dagen började med regn, men det var faktiskt sol när jag o Moony landade ute vid Sibbarp.


Däremot så höll sig inte det vädret och regnkläder - vad är det för något?




Drog startnummer 6... kanon. 15 som startade i II:an denna kväll.




Platsläggandet: 7 hunder komenderades att ligga kvar, sen försvann vi in i skogen. Ett litet skall hördes, men sen kom inget mer.. Ingen som riktigt visste vilken hund det var tror jag. Bara en hund som hade satt sig upp och sedan lagt sig igen..annars fick vi andra Tior.




Nummer 4 och 5 fick tävla med regnskur....men det la sig ganska bra tills det var vår tur.




Fria följet: Här vet jag inte vad som hände... men jag speedade upp takten för att det var så långa transportsträckor. Ville liksom inte gå och gå och aldrig komma fram. Men det är så dumt.... Bara för det så höll hon sig lite framför mig då och då och det kändes inte som det kan göra. Men vi fick en 8:a.




Läggande under gång: Samma här...kom väl igång lite för fort...hon höll sig framför. Läggandet var perfekt.... En 8:a på det bara för att hon var aningen före mig under gång.




Inkallning med ställande: Jätte bra fart in.....men sen fick jag ge två kommando för att hon skulle stanna.....för många steg... 6:a på det... (men vi nollade inte i alla fall)




Rutan: Skickade... bra fart ut.. men hon ställde sig till höger utanför konerna...fick aldrig in henne i rutan tyvärr.... Så här nollade vi


(inte många som klarade rutan denna kväll i tvåan - den var placerad så att det blev svårt för våra vovvar)




Apport: Helt perfekt... En 10:a




Hopp hinder: Jätte bra... En 10:a




Fjärr: Tala om nervös - för här har hon inte varit hundra... Men helt jäkla perfekt.. En 10:a




Helhetsintryck: En 9:a Trevligt ekipage... Tack tack....!!!




Sammanlagt 153 p




Har gått häx i den här klassen... Vi ska inte lyckas hela vägen.....


Men nu tränar vi en liten stund varje dag....Så får vi se hur det går nästa gång...




Ha en skön vecka!!!


Nina o Moonan














Inga kommentarer: