onsdag 1 september 2010

Kort gräs var det ont om!!!



Tjabba... Igår tisdag åkte Moony och jag och Björn o Clara upp till Helsingborg för att träffa Kenneth.

Men först så hade Björnen lagat spagetti o köttfärssås som vi åt.. Och det var verkligen MUMS!

Väl i Helsingborg!!!!
MEN OJ vad gräset var högt!!

Björn satte ut konerna för rutan.. men man såg den knappt. Fick flytta till ett annat ställe med aingens kortare gräs istället.


Medan Kenneths grupp körde kontaktövning så övade vi på rutan.
Rutan gick bra ikväll... förutom att hon tjuvade aningens första skicket.... och att där läg en stor gren till vänster om så att hon sprang lite mot den först. Men hittade in i rutan.
Andra gången flyttade vi den stora grenen till höger om. Men då var det klockrent. Ingen tjuvning och rakt in och bra ställande i rutan.


Sedan kom Kenneth för jag ville ha lite tips till stegförflyttningar (särskilt höger).
Och det fick jag. men först fick jag torrgå både höger o vänster och bakåt.

Moony ville så gärna vara med och till slut så satt hon där och tittade bedjande på mig. SNÄLLA matte.. jag vill också vara med o leka!


En bild på stegförflyttning vänster.. Ser väl BRA ut!!


Sen körde jag ett litet fritt följ... Men gräset var besvärande tyckte Moony och ALLA stora hemska stickiga tistlar där var. Min hund gick serpentiner mellan tistlarna medan jag gick rakt fram. Intressant. Fick jobba för att ha henne med mig... men det var nyttigt ändå. Trots allt var sittningarna inte så hemska idag faktiskt.

Vi avlustade där och körde hem.....Helt slut i rutan var jag.

Sov så gott i natt

Ha en bra vecka vänner!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du tog dig tid att svara ang kängorna! Mailet har dock inte kommit - bara så du inte tror jag är oartig och inte svarar:)
Kul att ni fick bra träning i Helsingborg!//Jeanette

Björn o Clara sa...

Tjena/tjabba/svabba/hobba/soppa.
Nu har du fått ngt att träna på.
Be Helene kolla på lördag.

Om ni är i Falsterbo kan du väl kolla planen inför måndagen.

Ha ett trevligt veckoslut o en trevlig helg.

Wallander o GW Persson sa...

Vad bra att du fick nya tips med dig hem. Då skall det alltså stegas hit & dit på lördag kan jag förstå :-)
Skall bli spännande att se era framsteg.

Så söt Moony är när hon tränger sig emellan er och vill vara med.

See you!