fredag 29 oktober 2010

Vilken helg!!!

Förra helgen åkte jag, Moony, Björn o Clara till Linköping på lydnadskurs.
Hade varit bokad sedan länge och helt plötsligt var det dags.

Vi var framme vid Campingen i god tid på fredagen.... t o m så vi hann rejka var ridhuset låg som vi skulle hålla till i lördag o söndag.

På fredagen handlade vi pizza och sen lyckades vi få igång TV som fanns i ett gemensamhetsrum på campingen så att vi kunde se lite av Idol innan Moony o jag gick till sängs för att försöka få ett par timmar innan lördagens kurs. Det är det här med att sova på nytt ställe.... Ingen hit....Moony låg o morrade halva natten för alla ljud och jag hade också svårt att sova pga alla nya ljud i skogen... Vildsvin och vad det nu var.






Lördag - började kl 9.00 i fikarummet i ridhuset. Med lite korta presentationer av alla deltagare + av kursledaren Heidi Bilkvam. Vi var 8 st med hundar + 2 st utan hund.

Som tur var fick vi startnummer 1 och 2. Som visade sig bra på söndagen då vi hade längst väg att köra.




Här ser vi baslägret i ridhuset....Clara vaktar platsen!


Björn startade med stegförflyttningar till vänster.

Jag fortsatte med stegförflyttningar till höger.

Vi går igenom vad vi kan tänka på vid momentet stegförflyttningar


Vi fick vars 20 min på fm-passet.

Bröt för lunch och sen fick vi vars 15 min på em.
















Moony sitter o tar igen sig lite invid sargen




Björn med fokus på inkallning med ställande o läggande.







Här ser vi Heidi visa hur tyngdpunkten ska ligga vid fjärr


Jag med fokus på... Ja, vad var det nu... Får gå igenom filmen innan jag kommer ihåg kanske.
Metallapport var det i alla fall till viss del.

När ridhuset skulle tömmas kl 16.00 för att ryttare skulle kunna rida sina hästar - så fortsatte vi med teori uppe i fikarummet till kl 18.30. säkert.

En väldigt lång dag med i princip korvstoppning på alla tips o idéer som vi fått...så styrde vi mot campingen igen (bara inom o handlade lite Thaimat på vägen).


Troligtvis blev det för mycket för min skalle - för den började göra ont på kvällen + att jag kunde F inte sova på hela natten.....visste ju att jag hade en dag till i ett kallt ridhus dessutom.

Ute - regnade det hela helgen.... Myspys!!! not!

Söndagen startades kl 9.00 igen.. då hade vi dessutom hunnit städa efter oss i stugan som vi hyrt.

Björn först ut med fjärr

Jag som nästa med inkallning med ställande.










Här står vi och sammanfattar efter vårt pass

Vi bröt för lunch och sen fortsatte vi med vars 20 min till.

Björn med dumrutan....och helt plötsligt gick hela gruppen runt dumrutan för att kolla steg osv...utom fotografen "jag". Tror jag provade ett steg eller två förstås.

Jag var på tur... tog fria följet - och idag hade hon kontakt... tyckte det gick jätte bra.
Fortsatte med hopp apport. Och till slut så hoppade Moonan utan DK på vägen in också. Tjohooooo!







Efter detta tackade vi för oss.. lastade in allt och vände hemåt med 4,5 timmes färd.
Allt gick bra och vi var hemma vid 19 ca.

Kl 19.20 låg Moony o jag i sängen.

Som sagt - en jätte nyttig, rolig helg som bara få var förunnade.

synes vänner!!!
Nina o Moony

(bilder kommer - när jag får tummar loss)

2 kommentarer:

Wallander o GW Persson sa...

"Borta bra men hemma bäst" men däremellan långa bra hundträningsdagar med massor av tips att fylla på i kunskapsbanken!

Vilken otur med din skallebank, men tur att du/ni kunde fullfölja även dag 2.

Och denna helg går i samma tecken fast på himmaplan. Snacka om att ni kommer att bli proffs :-)

Björn o Clara sa...

Tjena
Det var en jättebra träninghshelg.

Denna helgen var också bra i Falsterbo tillsammans med Niina Svartberg.
Bilder får du snart även från denna helgen.

Video från bägge helgerna kommer med.

Nu får vi träna i några veckor tills tävlingarna kommer.